En gruppe journalister og bloggere er nå i Vesterålen for å gjøre seg bedre kjent med regionens reiseliv.

I samarbeid med NordNorsk reiseliv er Vesterålen reiseliv vert for en gruppe bloggere og journalister fra Frankrike, Italia og Spania, skriver Vesterålen reiseliv i en pressemelding.

Gruppen ankom Sortland i dag og forteller entusiastisk om vakker natur, flotte vinteropplevelser og spennende vekslende vær! Fotomotivene står i kø og de har i løpet av et par korte timer allerede rukket å legge ut et 50-talls bilder og tekster på sosiale medier.
Gruppen ble guidet rundt i Blåbyen og visste stor interesse for historien til Sortland, og det gamle kirketårnet i vinterlandskap var et populært motiv. På tross av vekslende vær fikk gruppen også mange flotte bilder mot Vesterålsalpene og Møysalen, heter det.

Cathrine Myhre hos Vesterålen reiseliv merker allerede stor aktivitet på sosiale medier og er svært fornøyd med at de tagger #visitvesteralen og regionen i sine poster på Instagram og Twitter.

– For Vesterålen reiseliv og regionen generelt er dette med på å gi oss stor internasjonal oppmerksomhet. Deltakerne på turen er alle reisebloggere og journalister med et stort antall følgere i sine respektive land, sier Cathrine Myhre i pressemeldingen.

De er alle aktive på nett både underveis på turen og vil publisere  blogginnlegg, Youtube videoer og reportasjer i ettertid.

– Vi ser at spredningseffekten av bilder og antall likes øker fra minutt til minutt  – dette er absolutt god reklame for Vesterålen, sier hun i pressemeldingen.

Gruppa begynte turen i Narvik og er nå på tur videre fra Sortland til Andenes, før de om noen dager setter kursen sørover mot Lofoten.

Her kan du se et eksempel på hva bloggerne bidrar med av markedsføring for Vesterålen, på Twitter.

foto: Cathrine Myhre, Vesterålen Reiseliv.

Forrige artikkelBli kjent med den blå skogen i havet
Neste artikkelReagerer på kritikkverdige forhold i hjemmetjenesten i Melbu distrikt